Wednesday, August 1, 2007

Nolita says hi from Mt.Frere

So I finally arrive in Mt.Frere Friday after almost 3 weeks of holiday (as my brother called it) in Cape Town and 2 days East London. Mt. Frere was colder, windier and bigger than I thought. Mandla dropped me of at my hostfamily at night. A really strang experience but everything went well. Got my own room with electricity and a dobbelbed. Proper!! Not sure how many people actually live here, but we have never been less than 8 people for dinner. Must say I have been a bit nervous about the food, but after eating fryed meals for three weeks, my diet now concsist of a lot of vegetables, rice, paap( not sure how you write it, correct me please), potatoes and some meat.It is hard to explaine how my home is, you have to see it with your own eyes. When we came we couldn’t really see the house couse there are so many cars on the property. There are also 4 house including my hostdads workplace/garage. One of the houses are a small convenience shop where my workexperience from Spar back home have commed in handyJ The mainhouse is where my bedroom, the bathroom, kitchen, livingroom and the parents bedroom is. The family has also a lot of animals; chickens, cows,sheeps, pigs, dogs pluss two dead turtoures in a bathtub. The chickens wake me up every morning at 4.am...

Monday I visited one of the schools I’ll be working on, Nkulisha with about 400 kids. It’s a 5-10 min walk from my house. The teachers and parents were very positive and the kids are so great. Will start my work hopefully on Monday. Am really excited about getting started. This last couple days I haven’t done much so I’m already starting to get a bit bored and restless. But it’s good training for my patience.

So everything is Proper. Will post pic from Mt.Frere later. Not a good ide to flash my camera in front of the kids jet. I will never get them of my back..

Sharp Sharp as they say here! My contact person also gave me a Xhosa name: Lolita. It means something like bright light, rising sun... yeah..:)

Keep me updated on anything new. Football results, the weather. whatever:)
Miss you all!!
Xoxox

8 comments:

dad said...

Hei.

Fint å lese at du trivast. Kyllingane i huset lever ikkje lenge om dei held fram med å vekke deg i 4-tida om morgonen.
Det er tydleg at det ikkje er ti-stjerners hotel (som på Leite) , men det må du vel tåle. Håper vi får sjå bilder etter kvart.
Ellers så er Durban byen vi bør reise til i jula. Sjekka litt på internett.
Håper strømmen er der framleis . Lykke til .

Dad

DivaIva said...

Marte vennen!!
Ka i alle daga e det so skjer?
Heite du Nolita om dagen og Lolita om natta??....hmmm... ac og hanne her erindrer tilbake til sine dager på stippeklubb i bulgaria og dei syns virkelig Lolita minner mykje om om eit strippenavn......

hmmm.... ditta ekje vi heilt sikre på... kanskje vi vurdera et anna navn!

DivaIva said...

Marte di høne;)

Eg og Hanne kom igjen fra Bulgaria i dag med gjengen. Det var ein knakandes kjekke tur. hehe. Ørjan fikk to svarte kameler.

No har Iva laga norske fiskekake i brun saus og poteter til oss. (pluss raspa gulrot) Maten i Bulgaria var ikkje god. Men eg er jo skeptisk til all mat i utlandet.

Ellers så er eg ikkje brun, kan kanskje skimte eit ørlite skille med forstørrelseglass...

Men eg trur du må lære deg dt lokale språket slik at du kan kommunisere med familen. Litt kjedelig viss dokke ikkje kan snakke i lag då. Du burde sett gudane må være galne før du reiste, då hadde du lært språket. Bare husk å klikke med tunga. Du veit eg kan jo "eg er ein liten undulat" på klikkespråket, eg slår ann so m sanger når eg kjem ned;)

Men kos deg vidare, det er bra du trivast! Gleda meg til vi kjeme ned;)

suss suss og stor klem AC

DivaIva said...

Murte!!
Då va ac reist- og eg er aleine igjen i oslo- fyste gongen sida du for. spennnde :)
Du kjem ikkje til å tru det- men eg va faktisk på Brann Vålerenga på Ullevål idag!! Christian og Hannah og en kamerat av Christian var følget- og kampen va bra- men fy altså... brann spelte tja, som du ville sagt det : ræva. Å misse so mange sjansa og so tape 2-0.... huff, det vakje bra altså! Eg sa til christian at eg var der i din ånd!!

Håpa du har det bra- og lykke til imårå- på skulen og alt!! du må maile og fortelle korleis det går!!

Stor klem fra DivaIva:)

Anonymous said...

Marte, d e saa kjekt aa hoerra fra deg! :) Vente spent paa ny update!! Savne deg, og gleede meg t Cape Town om 3 uger!! mmm!
Stor klem fra Zaambia! :)

DivaIva said...

No lukta det gull i Bergen Murte!!
Og ken andre en en skotte som gjorde jobben? HEHEHE

xx

Marte :) said...

Saa klart skal det vere nolita, ikjke lolita... gull i bergen ja, maatte jo skje no naar eg ikkje faar med meg noke nyheter heimattefra!!! klem

alexgirl said...

Hi Marte,
I have been avidly reading your blog over the past few days. It is so interesting!
My husband (just married last summer!) and I are planning to move to S. Africa this summer to volunteer with a program called ASAP (African Solutions to African Problems). I came across your blog because we will be moving to Mt. Frere!
If you have any time, I would love to talk to you about it. I've got a lot of questions, and would love to hear what another volunteer has to say.
Hope the rest of your trip is going well. Please send me an email anytime, if you can!
-Alex